Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

Backpacking in Tasmania

We hebben het erg naar onze zin in Tasmanie, we zijn nu een paar dagen in Launceston geweest en hebben daar de omgeving goed verkend. Mineke & Les hebben ons met de auto naar heel wat plaatsen gebracht, alles moet hier met de auto anders kan je er niet komen. De Cataract Gorge in Launceston is super gaaf, midden in de stad een groot natuurgebied met goede wandelingen.

We gaan morgen verder het land in.

We hope to see some devils in the wild, maar het zijn nachtdieren dus weinig kans dat je ze overdag ziet en er zijn steeds minder Tasmanian devils. De grootste bedreiging op het moment is DFTD oftewel Devil Facial Tumour Disease. Een ziekte die sinds de jaren 90' actief is.

DeRed fox is geintroduceerd in Tasmanie enook dit is een bedreiging voor de Tasmanian devil omdat ze dezelfde voorkeuren hebben voor nest plaatsen en hetzelfde eten.

Misschien gaan we nog op zoek naar de uitgestorven ''Tasmanian Tiger''.

Cool

You get a reward if you find one! Er zijn nog steeds plaatsen hier waar nog nooit iemand is geweest dus wie weet . . . . . . .

Er word druk gezocht naar de vermiste Bushwalker in The Mount Field National Park, waar wij deze week ook heengaan om te Bushwalken. Het schijnt er erg mooi te zijn maar het is ook gevaarlijk om er onvoorbereid op pad te gaan, gelukkig zijn we dat niet

Laughing

Ik(Friso) kijk altijd naar Bear Grylls Ultimate Survival op Discovery channeldus we zouden ons toch aardig moeten kunnen redden als we verdwalen!

Morgen vanuit Launceston door naar de Tassie Backpackers hostel in Hobart. Als we weer internet hebben en wat leuke foto's komt er weer een update!

Greetz Friso en Eveline

Marten

Ik hoop dat jullie iets minder gevaarlijke dingen doen dan Bear. Dat scheelt een hoop gevaar.\

Good Luck bushwalking!!

eric

ja, echt waar! ik kan die moderne techniek nu ook volgen (krijg link van mama doorgestuurd)

julian

Heey, ik ben blij dat jullie het naar je zin hebben hoop voor jullie dat jullie wel iets tegen komen van wat jullie zoeken maar dan wel een foto maken hé ;) en friso je zit niet in een tv programma dus je hoeft niet altijd het na te doen;) pas goed op elkaar en veel.plezier gr uit nootdorp

Siemon

Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.
Hopen dat je wel een Tasmanian Devil ziet.

Misschien kom je Bear nog wel tegen daar.
Zo ja doe m de groeten ;)

Gr S

Déanne, Michiel, Noor en Emma

Veel plezier met Bushwalken, en neem een Tasmanian Devil voor ons mee:)

Annemiek

Klinkt goedd!! En doe een beetje voorzichtig, wil jullie wel heelhuids terug zien!! Haha xx

Eveline

Thanks allemaal voor de leuke reacties. We vinden het erg leuk om te zien hoe jullie met ons meereizen;)

@eric, ik was al druk op zoek naar je mailadres om te toe te voegen aan de mailinglist zodat je ons op de voet kan volgen;)

Eugenie

Veel succes met jullie bushwalk !!!
geweldige foto's tot nu toe. !!!

Misha

Hee lieverds!

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! het ziet er allemaal jaloersmakend uit! Friso ik ben blij dat je zoveel Discovery hebt gekeken, maar probeer maar gewoon niet te verdwalen, dat is nog beter ;) Veel plezier en good luck met de bushwalk! xx

Karin

Hey avonturiers!

Wat een mooie foto's en zo te zien genieten jullie, heerlijk voor jullie.
Dikke knuffel vanuit Nootdorp
Liefs van Gerard en Karin

Peter en Carien

Jullie foto s en verhalen worden steeds mooier.
Wat fijn om jullie stemmen te horen gisteren. Nog even in Tasmanie en dan weer verder. Wij genieten met jullie mee