Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

Rainbow beach & Fraser Island

Rainbow beach was onze basis om naar Fraser Island te gaan. We hebben voor Rainbow gekozen, omdat de oversteek naar Fraser vanaf hier maar 10 minuten is.

Rainbow beach is heel klein. Maar als we zeggen klein bedoelen we ook echt heel klein. Er is een straat met 3 hostels op een rij, 1 supermarkt waar je de hoofdprijs betaald en een paar kleine winkels en daar houdt het mee op. Maar het strand van Rainbow Beach maakt wel veel goed vanwege de Coloured Sands. Hier is de naam Rainbow Beach op gebasseerd. Prachtige rotsformaties op het strand met prachtige kleuren. Van zwart tot wit en geel tot roze. De Aboriginals geloofden dat een verliefde God hier is neergestort en voor eeuwig al zijn kleuren achterlaat op het strand.

Voor de trip naar Fraser Island hebben wij gekozen voor de Nature Day Tour. Wij hebben hier voor gekozen, omdat wij zelf de Fraser Island Tours hebben verkocht toen we in Port Macquarie werkten en daardoor weten welke tours welk publiek trekt. Dit was ook goed te zien toen we in het hostel zaten en we sommige tours zagen vertrekken. Veel jongeren met veel alcohol en dan bedoelen we ook echt veel alcohol. Dit vonden zij belangrijker dan de bestemming waar ze heen gingen. ‘Ik ga naar Fraser Island (het grootste zandeiland ter wereld) en neem mee.... Goon (de goedkoopste en slechtse wijn die je hier maar kan krijgen)'.

Onze trip was heel gaaf. Toen we met de ferry de oversteek maakte hoorden we welke haaiensoorten er allemaal onder ons zwommen. Even een overzicht; grey nurse sharks, tigersharks, bullsharks en Hammerheads. We zijn dus blij dat we niet gezonken zijn.

We gingen met een grote 4x4 vrachtwagen, met 17 plaatsen. De snelweg op Fraser Island is 75 mile beach, oftewel gewoon het strand. Onderweg kwamen we al veel bussen en auto's tegen die zichzelf hadden vastgereden in het zand. Dit zijn voornamelijk de self-drive tours. Dit was erg lachen!

Fraser Island is erg mooi en erg speciaal, omdat het een zand eiland is waar regenwoud op groeit. We hebben eigenlijk bijna alle hoogtepunten gezien van het eiland en zelfs Dingo's. Hier hadden we stiekem op gehoopt.

De volgende dag hadden we alleen aardige 4x4 spierpijn. Onze rug deed erg pijn. Dit kwam doordat we constant uit onze stoel werden gelanceerd tijdens de ritten over de inland tracks, want dit zijn allemaal offroad tracks. Er is namelijk geen asfalt.

Al met al hebben we een leuke dag gehad en prachtige natuur gezien.

Carien

Wéér een mooie belevenis dus, klinkt goed!
XX

Siemon

( Er is een straat met 1 supermarkt waar je de hoofdprijs betaald en een paar kleine winkels en daar houdt het mee op.)

Zoiets als Heteren dus.

Gr

Karin

Hey sweeties, what a nice story. I"m glad to hear you're well. Enjoy your last weeks and specially the weather, it's awful here, rain and very cold.
Big hugs from Gerard, Karin and Julian
xxx

Julian

Heey vrienden wat een mooi verhaal vooral over het zand eiland lijkt me echt prachtig! Jullie trip zit er bijna op dus geniet er nog maar ff van en van het weer ook is op zeker een stuk beter als hier;) xxx

eric

Ik heb gegoogled op Rainbow Beach en Fraser Island: onbegrijpelijk dat jullie deze maand terugkomen. Hier is het 5 graden, windkracht 5, regen en regen en vel regen en er komt meer en nog meer regen.

Cobie

Mooie verhalen weer en fantastische belevenissen;)
Ik ben steeds meer benieuwd naar de video & foto's.

Love XxMamxX

Marten

Wij zijn ook blij dat jullie niet gezonken zijn! verassing?