Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

Brisbane

Aangekomen in Brisbane, snikheet, 35 graden! Een goede binnenkomer. Brisbane is de laatste grote stad van onze reis en heeft 1,7 miljoen inwoners.De stad staat bekend om de relaxte levenstijl en de vele parken en bomen in de stad, het is een hele groene stad.

We verblijven in het hostel ´Somewhere to stay´ in de wijk West End. Het is erg leuk en ruim opgezet. Verschillende gebouwen met een grote tropische binnentuin met zwembad en hangmatten.

West End is een levendige wijk en heeft veel cafe´s, bars en restaurants.

We hebben meteen al vrienden gemaakt met 2 Nederlandse jongens, ze hoorden ons nederlands praten en kwamen eens polshoogte nemen met de zin: hey guys, where areyou from? Dus wij vertelden ze dat we uit Nederland kwamen waarop ze antwoorden: We hate Dutch people! We hadden nog niet door dat ze uit nederland kwamen maar vonden het wel grappig waarop we zeiden dat ze dan een groot probleem hadden. Het was erg gezellig om weer eens met nederlanders te praten en rond te hangen bij het hostel voor een week.

De 2e dag hebben we met Chris afgesproken, de manager voor ons bij het hostel in Port Macquarie, hij werkt nu in Brisbane bij een Italiaans restaurant. We zijn naar Mount Cootha gereden, hier kon je over heel Brisbane uitkijken en dat was mooi om te zien. Vervolgens zijn we naar de Royal Botanic Gardens gereden en hebben hier de middag rondgelopen.Deze tuin was ook weer erg mooi en zat vol met Waterdragons. Je komt ze overal tegen!

De temperatuur is elke dag rond de 35 graden dus we zijn ook een dag naar South bank geweest. South bank is een aangelegd tropisch park met een zoutwater zwembad. Vooral als het erg warm is een fijne plek om verkoeling te zoeken, hier is het dus ook aardig druk. Het is heel grappig om op het strand te liggen midden in de stad en als je aan het zwemmen bent kijk je uit op de skyline van Brisbane.

We hebben lopend de hele stad verkend en voor de rest gewoon lekker gerelaxt want veel is er in Brisbane niet te doen.

Onze reis vervolgen we naar Noosa, dit is 3 uur met de bus vanaf Brisbane. Vanuit Noosa gaan we naar The Australia zoo, home of the crocodile hunter, Steve Irwin! Erg leuk want vooral Friso heeft vroeger altijd trouw naar de afleveringen gekeken en dan is het super leuk om ook echt daar door de Zoo rond te lopen.

( En Eveline kijkt er ook naar uit:) )

Paar nieuwe foto's staan erop

Verslag volgt . . . . . .

Cobie

Al weer een flink stuk gereisd.Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaring in the Australian Zoo!

Love xXMamXx

eric

35 graden, dat is dus veel 'hangmatten'! heerlijk, vooral met een koud biertje!

Karin

Hey sweeties, beautiful photo's! Nice story, enjoy your stay and take care. Big hugs from Gerard, Julian en Karin xxx

Christa

Weer een leuk en spannend verhaal. Geniet nog lekker zeker van de warmte.