Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

Noosa & The Australia Zoo

In Noosa verbleven we in the dolphins beach house, dit hostel was dichtbij het bekende strand sunshine beach. In nog geen 5 min. Lopen waren we al op het strand en konden daar lekker chillen. Hier hebben we veel tijd doorgebracht en hebben we ook het bodyboarden uitgeprobeerd, dit was erg leuk vooral met de hoge golven.

Toen we in Noosa waren was het erg warm. Temperaturen boven de 30 graden en een hoge luchtvochtigheidsgraad. We hebben daar een erg mooie Coastal walk gelopen van 17 km en hebben veel dolfijnen gezien en zelfs walvissen die aan het breachen waren (breachen is dat ze uit het water springen).

Vanuit Noosa zijn we 1 dag naar The Australia Zoo geweest. We werden ‘s ochtends opgehaald door een grote Australia Zoo bus en hebben de hele dag in de zoo doorgebracht.

Het is een prachtige dierentuin met veel krokodillen maar ook met een heleboel andere soorten dieren.

Steve Irwin leeft nog altijd voort in de dierentuin, voornamelijk zijn vrouw en kinderen zetten zijn werk voort.

Er was een grote wildlife show in een arena, hier werden allerlei dieren geshowd en ook grote krokodillen, dit was mooi om te zien.

Ook werd er verteld wat je moet doen als je een Saltwater crocodile tegenkomt in het wild en hoe je moet handelen, dit was erg handig omdat we nu bijna in Croc country zijn en nog veel van deze prehistorische monsters tegen gaan komen.

We hebben een koala encounter gehad. We zijn nu in Queensland en hier mag je koala's volgens de wet vasthouden en konden we op de foto met een koala in de armen als een kleine baby, dit hebben we natuurlijk gedaan maar de foto's houden we nog even voor ons zelf.