Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

Coolangatta

Na een busreis van 2 uur vanaf Byron bay zijn we aangekomen in Coolangatta. Dit is de surf town van de oostkust. Coolangatta is het plaatsje voor Surfers Paradise. Australisch beste surfers wonen hier.

Hiermee zijn we ook de grens overgegaan van New South Wales naar Queensland. Dit was meteen te merken aan de verandering van de temperatuur. Het is erg lekker en ook in de avond wordt het niet koud.

We hadden een hostel geboekt voor 3 nachten en we kwamen aan bij het transit centre in het centrum van Coolangatta. Het hostel adverteerd met een gratis pick up vanaf de busstop dus we belde het hostel om te vragen of ze ons op konden halen. Hierop kregen we het antwoord dat ze ons over 2 uur wel een keer op konden halen en dat we anders maar een bus of taxi moesten pakken.

Niet helemaal netjes dus! Na een taxi gepakt te hebben kwamen we aan bij het hostel en het beviel ons helemaal niet meer. Het bleek namelijk een uur lopen naar het centrum, het was dus ver buiten Coolangatta en de startbaan van het vliegveld lag in de achtertuin. We hebben gezegt dat we maar 1 nacht wilde blijven want dat moesten we sowieso betalen en we hebben een ander hostel gebeld om daar onze 2 andere nachten door te brengen.

Op zaterdag kwamen we aan bij het andere hostel, deze was erg mooi en midden in het centrum.

We hadden een 4-bed dorm geboekt en sliepen nog met een ander meisje op de kamer.

Hier hebben we 2 leuke dagen gehad, het enige nadeel was dat het vol zat met dronken Australiers maar dat moet je maar voor lief nemen.

Coolangatta is een erg laid back plaatsje met veel surfers, witte stranden, palmbomen en hoogbouw.

Net als Surfers Paradise doet het je een beetje denken aan Miami.

Op zondag was er een surf tournament dus dat was een leuke ervaring. Er hing een leuke sfeer en er was markt en je kon van alles doen, zo ook op de foto met een zoutwater krokodil en een python!

Nu de temperaturen hoger zijn zien we ook veel meer reptielen en spinnen. Voornamelijk de Waterdragons zijn in grote getalen aanwezig langs het water.

Voor het slapen even de kamer nog checken op spinnen en gecko's. Soms ook kakkerlakken en dan kunnen we lekker slapen! :D

Voor nieuwe foto's check de map Australia.

We zijn vandaag in Brisbane aangekomen en verblijven in een hostel in de wijk West End.

Aan het einde van de week zullen we jullie weer op de hoogte brengen van onze avonturen in Brisbane.

Cheers!

Cobie

Eindelijk weer onderweg:)
Leuk om jullie reisverhalen weer te lezen.

Love XxMamXx

Karin

Hey sweeties, nice to read your story and what a wonderful photo's. Take care. Big hugs from us xxx

mineke

zijn jullie nog naar Surfers Paradise geweest of alleen Coolangatta?

Peter

Leuk weer van jullie te horen. Runnen van een hostel geeft toch een kritische blik. Ben nieuwsgierig of Steve irwin nog als legende in leven wordt gehouden in Brisbane