Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

The Northern Island

Hello Mates!

We zijn al een paar dagen aan het rondreizen door nieuw zeeland na ons warme welkom in Auckland! Deze trip doen we met de KiwiExperience, een leuke organisatie en vooral heel actief! Er zijn ontzettend veel activiteiten te doen hier en je ziet daarom heel veel! De Cave expedition in Waitomo was echt heel cool! Eveline gaat binnenkort te paard een tocht maken door de bergen en Friso gaat op open zee vissen, ookwel big game fishing genoemd en hoopt een zwaardvis van 200kg te vangen!

Het fijne is dat je zelf kan bepalen waar en wanneer je weer met de bus verder wil gaan, in de 1e groep met wie wij een paar dagen gereist hebben zijn we nu met een paar andere jongens en meiden in Rotorua achtergebleven. We zijn de enige nederlanders, het zijn over het algemeen alleen maar engelse en franse. Met de engelse en ieren hebben we het wel naar onze zin, hun accent is echt heel grappig.

De Maori cultuur is overal aanwezig en we vinden het erg interessant. Overal staan wel totempalen en heilige huizen van de Maori's. Je moet wel oppassen met in hun gezicht getattoeerde mannen in hun ogen aan te kijken, want het kan maar zo zijn dat ze bij een van de gevaarlijke gangs horen en daar moet je geen ruzie mee krijgen!

Als je van mountainbiken houdt zit je hier goed, wij gaan morgen een paar tracks door de bossen hier doen. Het zijn de beste mountainbike tracks van het land hier in Rotorua. De aardkorst in Rotorua is erg dun, er zijn maar weinig plekken waar dit voorkomt. Er zijn overal geothermical pools en wij hebben zelfs nu bij ons hostel een gratis spa! Het water wordt uit 40 meter diepte naar boven gepompt en is ongeveer 40 graden. Dit alles komt door de vulkanische activiteit op deze plek.

Foto's uploaden op de site is niet overal te doen omdat je vaak op openbare computers zit en de wifi is over algemeen heel duur en het gaat per mb's. Dus voor foto's zullen jullie geduld moeten hebben :)

The Lord of the rings films zijn hier ook heel erg aanwezig want de opnames voor de films zijn hier natuurlijk gemaakt. Wij hebben de kans om naar Hobbiton te gaan, waar net de opnames voor The Hobbit zijn afgerondmaar daar vertellen we later nog over. Een van de beste wandeltochten hier is de Tongariro crossing, een hike van 8 uur! En die schijnt aardig zwaar te zijn, we komen dan ook langs Mt. Doom, de berg die in de film is gebruikt.

Al met al hebben we het erg naar onze zin hier. We gaan nu naar onze ''Mates'' in het andere hostel en gaan naar de pub.