Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

The Northern Island

Hello Mates!

We zijn al een paar dagen aan het rondreizen door nieuw zeeland na ons warme welkom in Auckland! Deze trip doen we met de KiwiExperience, een leuke organisatie en vooral heel actief! Er zijn ontzettend veel activiteiten te doen hier en je ziet daarom heel veel! De Cave expedition in Waitomo was echt heel cool! Eveline gaat binnenkort te paard een tocht maken door de bergen en Friso gaat op open zee vissen, ookwel big game fishing genoemd en hoopt een zwaardvis van 200kg te vangen!

Het fijne is dat je zelf kan bepalen waar en wanneer je weer met de bus verder wil gaan, in de 1e groep met wie wij een paar dagen gereist hebben zijn we nu met een paar andere jongens en meiden in Rotorua achtergebleven. We zijn de enige nederlanders, het zijn over het algemeen alleen maar engelse en franse. Met de engelse en ieren hebben we het wel naar onze zin, hun accent is echt heel grappig.

De Maori cultuur is overal aanwezig en we vinden het erg interessant. Overal staan wel totempalen en heilige huizen van de Maori's. Je moet wel oppassen met in hun gezicht getattoeerde mannen in hun ogen aan te kijken, want het kan maar zo zijn dat ze bij een van de gevaarlijke gangs horen en daar moet je geen ruzie mee krijgen!

Als je van mountainbiken houdt zit je hier goed, wij gaan morgen een paar tracks door de bossen hier doen. Het zijn de beste mountainbike tracks van het land hier in Rotorua. De aardkorst in Rotorua is erg dun, er zijn maar weinig plekken waar dit voorkomt. Er zijn overal geothermical pools en wij hebben zelfs nu bij ons hostel een gratis spa! Het water wordt uit 40 meter diepte naar boven gepompt en is ongeveer 40 graden. Dit alles komt door de vulkanische activiteit op deze plek.

Foto's uploaden op de site is niet overal te doen omdat je vaak op openbare computers zit en de wifi is over algemeen heel duur en het gaat per mb's. Dus voor foto's zullen jullie geduld moeten hebben :)

The Lord of the rings films zijn hier ook heel erg aanwezig want de opnames voor de films zijn hier natuurlijk gemaakt. Wij hebben de kans om naar Hobbiton te gaan, waar net de opnames voor The Hobbit zijn afgerondmaar daar vertellen we later nog over. Een van de beste wandeltochten hier is de Tongariro crossing, een hike van 8 uur! En die schijnt aardig zwaar te zijn, we komen dan ook langs Mt. Doom, de berg die in de film is gebruikt.

Al met al hebben we het erg naar onze zin hier. We gaan nu naar onze ''Mates'' in het andere hostel en gaan naar de pub.

Cheers!

eric

In een handgalopje de bergen over. Maak me maar jalours.
Let wel op, een paar jaar niet gereden, dus te lang levert zere billen op!

Marten

Kiwi experience, komt dat van het dier de Kiwi?

Friso, kom je ook in de opnames voor Deadliest catch? :P

Goed dat jullie m8s hebben om mee op te trekken. Klinkt allemaal zeer interessant en ja, dat zouden wij nu ook wel allemaal willen, het is hier in NL nu ***weer :D

Peter&Carien

Wat een mooie ervaringen maken jullie mee. Nu eerst maar eens de zadelpijn en de grote zwaardvis. Wil het bewijs wel op de foto s zien bij terugkomst!

Cobie

Het klinkt allemaal fantastisch.
Eef, het is maar goed dat je voor jullie reis veel naar de sportschool bent geweest:)

Love XxMamXx

Roxanne

Jullie hebben wel geluk dat de opnamens voor de Hobbit net zijn afgerond dan, anders had je kans dat je bepaalde onderdelen niet zou kunnen bezoeken!
Enjoy your fish and horse ;)
Kissies!

Sander

Mooi verhaal weer.
Bruut! Big game fishing! En dan ook nog wat vangen ;)

Verder alles goed..lees ik. Aan deze kant v/d wereld ook nog steeds :)

Groeten,

Sander