Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

The Tongariro Alpine Crossing

Afgelopen zondag was het zover. De dag dat wij de Tongariro Alpine Crossing gingen lopen, ook wel de 'Lord Of The Rings' Trail genoemd. Deze wandeling wordt zo genoemd, omdatde omgeving van Mt. Tongariro veel gebruikt is in de films.

Voor de wandeling staat 7 tot 8 uur. Dit is dus best een goede wandeling kunnen we zeggen. We zijn 's ochtends om 7.30 uur vanaf het beginpunt vertrokken. In het begin was de wandeling best gemakkelijk; veel vlakke stukken en af en toe een klim over de rotsen. Dit was erg goed te doen. Na een uur kwamen we aan bij het tweede deel van de tocht, deze wordt de Devil Staircase genoemd. Al gauw wisten we waarom. Dit was namelijk een klim van 1886m en het ging het grootste gedeelte steil omhoog. De meeste mensen ging deze klim niet echt gemakkelijk af en ook voor ons was het een uitdaging. Uiteindelijk duurde de klim bijna 2 uur. Maar met dezeklim hebben we welMt. Doom beklommen:) (uit Lord of the Rings). Op de top hadden we een prachtig uitzicht. We konden mijlen ver kijken. Dit was echt fantastisch.

Na 4uurwandelen en klimmen kwamen wegelukkig bij wat vlakkere stukken en konden we aan de afdaling gaan beginnen.Dit ging gelukkig wat gemakkelijkermaar toch is ook afdalen erg inpannend.Het eerste stuk van de afdaling was wel erg leuk. Hier ging het namelijk steil naar beneden en het was een grindpad dus het was lastig om naar beneden te komen maar niet voor ons. Wij gingen (op advies van Michael) skiënd naar beneden terwijl de meeste mensen op handen en voeten gingen. Na deze steile afdaling kwamen we aan bij de Emerald Lakes. Helder blauwe meren, deze waren prachtig.

Om 15.00 uur kwamen we aan bij het eindpunt. Uiteindelijk hebben we de tocht dus in 7,5 uur gelopen. Dit vonden we eigenlijk best wel goed van ons;) Het voelde wel echt geweldig dat het ons gelukt was om deze trail uit te lopen. Dit is namelijk niet iedereen gelukt.

We hebbennog wel een paar dagen gevoeld dat we deze'crossing' hebben gelopen.We hadden beide namelijk best spierpijn in de kuiten en de bovenbenen. Maar het was het zeker waard!!

Annemiek

My godd... wat lang!!! Wel echt stoer dat jullie dit gedaan hebben hoor!! Geloof best dat de spierpijn het wel waard was, wat zullen jullie een mooi uitzicht gehad hebben!! Dikke knuffel XX

eric

annemiek, moet jij niet op school zitten?

Marten

Zo zie je wel het meeste van een ver land, als je allerlei activiteiten doet, maar overdrijven is ook een vak!. veel respect voor jullie doorzettingsvermogen p:

Siemon

Goed bezig :)

Annemiek

Jaa ik zat ook op school, maar als ik een mail krijg dat er een nieuw verhaal staat ga ik natuurlijk meteen even kijken!!

Liesbeth

Wat een ervaring... Geweldig dat jullie zo'n lange, inspannende wandeling hebben gemaakt. Tja, dat zijn wel kuitenbijters!
Maar de beleving van alle natuur (incl. filmelementen) gaven jullie vast genoeg energie om vol te houden. Dan mag je best trots zijn.
Veel plezier op jullie verdere reis.
Groetjes Anton en Liesbeth

Tanja

Echt gaaf wat jullie allemaal meemaken! Veel plezier nog en geniet ervan! Xxx