Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

South Island, de westkust tot aan Queenstown

Het is alweer een tijdje geleden dat we een verhaal hebben gepost op ons reislog. Jullie zullen je wel afvragen waarom komen er geen verhalen meer? Waarom geen foto's? Het antwoord is heel simpel

Cool
Het Zuider eiland heeft de minste populatie aan mensen. We komen dan ook in plaatsen waar eigenlijk helemaal niks is. Als er dan internet is waar je gebruik van kan maken, dan is het heel duur en vaak heel traag. Aangezien het internet niet zoals thuis is en je daar een foto upload in een enkele seconden, duurt het hier vaak 10 min. Dit is heel irritant en duur! Nu hebben we eindelijk gratis wifi, internet blijft traag we zijn bijna anderhalf uur bezig geweest om deze nieuwe foto's te uploaden!

Tot zover het internet.....

Het Noorder eiland hebben we verlaten vanuit Wellington met de Ferry. De overtocht duurde ongeveer 3 ½ uur. Als je last hebt van zeeziekte is het geen fijne boot want de boot deint erg heen en weer. Ze zijn hier goed op voorbereid want overal hangen spuugzakjes. Gelukkig heb ik zeebenen en lag Eef lekker te knorren in de lounge dankzij het reispilletje!

De tocht ging door de Malborough Sounds, prachtige natuur, helder blauw water en dolfijnen die met de ferry meezwemmen.

Onze 1e stop was in de plaats Nelson. Dit was een optional stop en hier zijn we uitgestapt. Nelson heeft 40.000 inwoners en is daarmee de grootste plaats op het Zuider eiland. We hadden weer een beetje vreemde ervaring met het hostel. Het was mooi en goed geregeld maar er waren ook longterm stay bewoners. Dit waren Parolees, rechtstreeks uit de gevangenis, al was het er wel gezellig en we konden het goed met ze vinden.

We vervolgde onze weg naar Kaiteriterie, het enige wat er is is een hostel en een strand. Vanuit daar kan je tochten maken naar het Abel Tasman National Park. Helaas zat het weer niet echt mee en hebben we dat overgeslagen. Vanuit hier zijn we doorgereisd naar de plaatsen Westport, Lake Mahinapua, Franz Josef en Wanaka.

In Westport heeft Eef paardgereden. Ze had hier een privé tocht en ging door prachtige natuur. Ze heeft daarna 3 dagen spierpijn gehad

Cool

Franz Josef staat bekend om de gletsjer, hier verdienen ze dan ook hun geld mee. Wij waren van plan om een gletsjer hike te maken, maar helaas door the global warming en de gletsjer die constant in beweging is was er nu een gat ontstaan en kon je er alleen nog maar komen per helikopter. De prijs voor de hike was dan ook met 200% gestegen. We hebben de gletsjer achter ons gelaten en zijn 2 dagen de regenwouden ingetrokken.

Omdat er verder vrij weinig te doen is in de avond ga je naar de bar. Dit is altijd erg gezellig en ontmoet je veel mensen. De avond in Franz Josef's bar was een goede, want Eef heeft met de bingo de hoofdprijs gewonnen, de A.J.Hackett Bridge Bungy! Worlds First bungy!

Wanaka is een mooi plaatsje bij Lake Wanaka, mooi voor wandelingen maar meer is er ook niet.

We zijn eindelijk aangekomen in Queenstown. Hier hebben we heel erg naar uitgekeken. Het is the adventure capital of New Zealand, alle extreme sporten kan je vanuit hier doen. In deze plaats blijven we dan ook meer dan een week.

Queenstown ligt aan Lake Wakatipu. Een prachtig meer van 87km lang en op plaatsen 370m diep.

Ideaal voor het vissen op forel en zalm. De 1e vistocht hebben we al achter de rug, 5 uur lang vissen met eigen boot en schipper met als resultaat vissen op prachtige locaties in the middle of nowhere zonder mensen en aan het eind van de dag een vers gevangen zalm op je bord! Wat wil je nog meer!

Zoals we hier zeggen: Eezypeezy bro!

Marin

Eindelijk weer een blok! Klinkt goed allemaal, volgens mij vermaken jullie je wel! Geniet ervan!! xx

julian

Klinkt allemaal best goed voorql de natuur lijkt me schitterend
! Hoop snel van jullie.meer te horen als het internet het toe laat wees.voorzichtig en spreek jullie snel xxx

eric

Eveline, reispilletje en knorren.
Dat herinnert me aan de zomervakantie's in Frankrijk. Reden we weg uit Nootdorp, dan viel ze in slaap door zo een pil tegen wagenziekte om tien uur later te vragen of we al in belgie waren!

Wat het vissen betref; ik neem aan dat jullie niet alleen vangen mar ook zelf schoonmaken!

Friso

Ja ze is heel gezellig met zo'n reispilletje! en met het vissen: natuurlijk hebben we de vis zelf gefileerd wat denk je dan :)

DOLFIJNEN !!

Marten

parolees zijn gedetineerden die op verlof zijn in het kader van goed gedrag. als ze zich goed blijven gedragen kunnen ze vervroegd vrijgelaten worden. In Nederland kan je na het uitzitten van 2/3e van je straf vrij komen. Dat soort gedetineerden zullen zich dus doorgaans gedeisd houden. :D

Marten

bungy jump gewonnen? van een brug? foto's plz

Friso

foto's komen!

Siemon

Bungy Jumpen das cker vet.

Wanneer ben je van plan om dat te gaan doen?

Gr S

Christa

Hoi Eveline

Leuk om al jullie reis verhalen te lezen. Kreeg van mama de link. Heel veel plezier. En geniet van deze mooie reis. Veel liefs van mij Christa

Daphna

Wat ben ik blij dat Eef reispilletjes bij zich had, gelukkig geen slechte ervaringen zoals in Griekenland :) Ik heb de ferrytocht van noorden- naar zuidereiland ook overleefd dus had ook niet anders verwacht!! Queenstown vond ik het leukste van heel Nieuw-Zeeland, een klein plaatsje, omringd door bergen, werkelijk prachtig.. Gelukkig hebben jullie het zo leuk!! Heel veel plezier nog en dikke kus! X