Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

Back in Australia

We zijn alweer een tijdje terug in Australie en het bevalt ons prima. We hebben Nieuw zeeland achter ons gelaten en hebben daar een prachtige tijd gehad maar omdat we geen werkvisum hebben voor Nieuw zeeland was het na 2 maanden goed om door te gaan.

Terug in Australie hebben we de 1e Week doorgebracht in Sydney, in de wijk Kings cross. Het hippe gedeelte met veel uitgaansgelegenheden. Toen we op onze eerste avond hier door de wijk gingen lopen kwamen we alleen maar hoeren en junkies tegen. Het straatbeeld was dus niet echt gezellig. Toen we 's avonds met onze neuzen in de Lonely Planet zaten bleek dat deze wijk het Red Light District is, dus dat verklaarde een hoop.

In Sydney is erg veel te zien, dus we hebben de week goed benut. We hebben natuurlijk het beroemde Opera House en Harbour Bridge bezocht. Ook zijn we naar het Australian Museum geweest. Dit was erg interessant. Hier waren veel dieren te zien ook voor de dieren waar je voor moet oppassen hier in Australie, zoals de giftige en ook dodelijke spinnen en slangen. In Austalie leven 25 slangen soorten en 20 hiervan zijn giftig en soms zelfs dodelijk.

We hebben veel tijd doorgebracht in de Royal Botanic Gardens. Dit park is erg groot en heel mooi, een leuke plek om je dag door te brengen. Je komt hier veel verschillende vogel soorten tegen, zoals Kakatoes en papegaaien. Friso is onze vogelman en kreeg het dus voor elkaar om maar liefst 20 Kakatoes en papegaaien om zich heen te verzamelen. Ze maakten allemaal ruzie om op zijn armen, nek en rugzak te zitten. Dit ziet er erg leuk uit op de film. Eveline bleef op gepaste afstand, want zoals veel van jullie weten is zij soms nogal bang voor vogels.

We verbleven tijdens onze week in Sydney in Eva's Backpackers. Een mooi hostel 20 minuten van het centrum met een dakterras dat uitzicht geeft op de schitterende skyline.

Tijdens onze reis door Australie maken wij gebruik van de Greyhound. Dit is de meest gebruikte en ook een van de weinige busorganisaties die door heel Australie rijden. Het is erg verschillend van de Kiwi Experience waar we gebruik van maakte in Nieuw-Zeeland maar deze bus past beter bij ons.

Onze reis hebben we vervolgd naar het kustplaatsje Port Macquarie na een busreis van 7 ½ uur. Het hostel is een van de oudste huizen in Port, het is een groot gezellig huis, het is niet zo´n backpackers fabriek waar we ook al een paar keer in zijn geweest.

Het is een echte Australische plaats, we hebben hier alles wat we nodig hebben. Zonsondergang met kangaroo´s, bomen met Koala´s en als we naar een van de vele stranden gaan die hier zijn kan je de dolfijnen zien spelen in de golven en in de verte grote walvissen zien zwemmen.

Wij wandelen dagelijks door de Kooloongbung Creek, een nature reserve met mangrove. Je kan hier mooie wandelingen maken en het ligt ook nog eens naast het hostel. Hier kan je vroeg in de morgen Waterdragon´s zien, en overdag slapen hier ongeveer 30.000 flying foxes, grote vleermuizen. Als ze je eenmaal door hebben beginnen ze allemaal te krijsen, mooi om te zien en om te horen!

Voor grote spinnen moet je ook niet bang zijn want die zitten hier genoeg. We hebben in het hostel ook een huis spin genaamd ‘George'. Het is een grote Huntsman spider, zijn niet giftig maar wel heeeeel groot J maar hij doet goed zijn best en eet al het ongedierte op.

We zetten er snel weer wat op!

Take care..

P.s. Reacties zijn altijd leuk en welkom!

Mam&Rox

Erg leuk dat jullie weer een verhaal geplaatst hebben !
Is toch anders dan een e-mail of skype contact. We hebben weer met veel plezier jullie belevenissen gelezen .Tot mails, skypes en het volgende verhaal !

Dikke kus,
Mam & Rox

noor

Dat jullie het uithouden met zo'n spin!! we hebben foto's opgezocht en die beesten zijn GROOT O_0

Etienne en Cecile

Hey Friso en Evelien, de link van jullie blog werkt.
Wat een ervaringen allemaal. Lukt het af en tow wat te werken in Australie? Het is echt wel een ander leven dan thuis. Nog veel plezier,

Veel groetjes,

Etienne, Cecile en de rest

Peter en Carien

Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Foto s blijven leuk om te zien. Bier was toch niet te betalen!

Christa

Blij weer te kunnen lezen dat alles goed met jullie gaat. Heb van mama ook al hele goeie berichten door gekregen. Geniet nog lekker.

Cobie

Leuk weer een reisverhaal. Ik kreeg al vragen van veel volgers of en wanneer er weer een verhaal zou komen:)

Love XxMamXx

Marin

Leuk om weer een verhaal te lezen, en goed dat jullie het naar jullie zin hebben! George ziet er gevaarlijk uit, volgens mij zou Eveline gillend op dr bed staan als ze die op dr slaapkamer in Nederland zou tegenkomen.. ;-) Veel plezier in Australië!

julian

Heey zo te horen hebben jullie het goed naar jullie zin daar leuk om weer wat verhalen te lezen dat natuur reservaat lijkt me erg mooi ben benieuwd naar jullie foto's die ga ik zo ff bekijken spreek jullie snel doe george maar de groete xxx

Eric

Avontuur is gaaf. En jullie doen veel goede ideeen op voor een verrassend terratium in nederland!

Friso & Eveline

Thnx allemaal voor de leuke reacties!