Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

Werken & Australië

Zoals jullie weten zitten wij in Port Macquarie. We hebben het erg getroffen met het hostel en met de eigenaren hiervan.We zijn hier eigenlijk meteen al begonnen met werken. Voor Eveline was er een baan in het hostel zelf en voor Friso was er een baan voor in de bouw.Nu we erbijna 2 weken zijn hebben de eigenaren ons een baan aangeboden voor langere tijd. We worden namelijk de hostelmanagers. Op doordeweekse avonden en het weekend gaan wij het hostel runnen. Hiernaast blijft Friso nog weldoordeweeks werken aan de renovatie van het huis van de eigenaren en werkt hij ook af en toe in de tuin wat hij erg leuk vindt. Lekker bezig zijn in de natuur hier en ervan genieten met alle mooie geluiden die daarbij horen. Waar je wel voor op moet passen als je in de tuin werkt zijn alle gevaarlijke dieren die je tegen kan komen dus het is oppassen geblazen

Cool

5 maanden in het jaar kan je veel walvissen zien hier in Port Macquarie, dit komt door de migratie van de walvissen die allemaal naar het noorden trekken om te paren. Wij hebben een walvistocht gemaakt dit was erg gaaf. De tocht duurde anderhalf uur en we zijn op open zee op zoek gegaan naar walvissen. Dolfijnen waren in grote getalen aanwezig en er waren ook veel walvissen. Op nog geen 10 meter afstand konden we ze bewonderen. Ze zijn enorm! Dit was weer een mooie ervaring!

We gaan ook eensproberen om wat filmpjes te posten op ons reislog.

See ya

eric

had het al gehoord over het werk. Heel gaaf, prima dat jullie het doen, unieke kansen grijpen! Leerzaam, goed voor de cv's, heel goed voor de taal.
Heb begrijpen dat bij hostel ook surfboards en bodyboards liggen? dat moeten jullie echt proberen!!! Foto's als bewijs wil ik zien!

Marin

Gaaf hoor, ben benieuwd hoe jullie t er vanaf gaan brengen! Maar dat komt vast goed, succes en geniet ervan!!

Annemiek

Vind het zo onwijs tof dat jullie deze kans nemen!!!! Heb er alle vertrouwen in!!! Heel veel liefs xxx

Marten

Als jullie terugkomen dan zou ik graag een trosje Lorikeet vogels willen als souvenier voor thuis. :D dat zijn toch wel de mooiste dieren die je daar om je heen hebt. Dolfijnen en Walvissen zijn ook niet mis, maar die zijn wat moeilijk te houden he.

Eugenie

het klinkt echt heel leuk allemaal. geniet er van !!!

christa

Mooi verhaal weer. Nog weer een ervaring rijker. Geniet ervan. xxx

Cobie

Geweldig! Prachtige kans en goed dat jullie die benutten:)

De ervaring met de walvissen klinkt fantastisch!

Love XxMamXx

mineke

geweldig te horen dat jullie kunnen werken, dan kan je een heel lange tijd in Australie blijven ,ik heb nooit jullie TFN ontvangen. love mineke

Natascha

Hoi Friso en Eveline! wat een enorme ervaring..niet alleen en verblijven, werken maar ook de natuur ontdekken en alles wat erbij komt, dus ook de uitbarsting! Toeval??? Wie zal het weten....Heb enorme bewondering voor jullie! Naast het weblog en de verhalen van Cobie en Annemiek probeer ik een beetje op de hoogte te blijven....Geniet er intens van, heel bijzonder zo met z'n 2en! Lieve groeten Natascha