Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

Port Macquarie

Er staan ook nieuwe foto´s op!!

Na 2 maanden werken is onze laatste maand in Port Macquarie aangebroken. Aan de ene kant hebben we super veel zin om door te gaan met onze reis en aan de andere kant vinden we het ook heel erg jammer om hier weg te gaan omdat we het ontzettend naar onze zin hebben. We hebben het erg getroffen met Tony & Vera. Het zijn nu meer vrienden van ons dan werkgevers.

De lente is aangebroken en we merken ook dat het langzamerhand drukker begint te worden in het hostel. Ook de temperatuur is aan het stijgen, hoewel het voor ons wel een goede winter is geweest met temperaturen rond de 20 graden. Afgelopen week was het zelfs 27 graden! Dit is wel wat anders dan de winters in Nederland.

Het hostel runnen als manager bevalt goed. Nu na 2 maanden rijden we zelfverzekerd aan de linkerkant van de weg en zijn we aardig ingeburgerd in Port Macquarie. We hebben ontzettend veel leuke mensen ontmoet door hier te werken al zitten er altijd wel wat rotte appels tussen. Wat een groot probleem is, is de hoeveelheid Goon die in Australie wordt gedronken. Alleen Aboriginals drinken dit en Backpackers. Dit is erg goedkope wijn in zakken wat regelrecht afkomt van rottend fruit. Mensen die dit drinken krijgen een hele vervelende dronk en spugen alles onder. In het hostel is deze drank verboden wat een goede regel is. Helaas zijn er natuurlijk altijd mensen die de regels overtreden en dan is het aan ons de taak om duidelijk te maken hoe het hier werkt. Ook komen er regelmatig daklozen die het hostel binnen sneaken en tussen de backpackers gaan zitten en hopen dat ze niet opvallen. Helaas voor hun zien wij het altijd! Gelukkig hebben we aardig wat overwicht en lukt het altijd om het op te lossen of ze eruit te gooien zonder dat de politie er aan te pas komt.

Zo nu en dan komen er ook andere jobs voorbij en die worden dan op het prikbord in het hostel gehangen. Zo hadden wij laatst een klusje op een boerderij in Lake Cathie, 20 min. verderop. Het ging om een stuk grond van 25 hectare en daar moesten wij het onkruid, Fire weed, bestrijden. Dit zijn leuke klusjes om wat extra geld te verdienen voor onze verdere reis.

Eveline is druk in het hostel en Friso is nu eindelijk weer zijn eigen vak aan het uitoefenen. Sinds 2 weken heeft hij zijn eigen klimset met alles wat daarbij hoort en is hij nu in het regenwoud van Tony & Vera bomen aan het snoeien. Dit is een geweldige ervaring zowel de natuur waar je in werkt als alle dieren die je tegenkomt als je een hele dag in en rond de bush werkt. Zelfs voor de kleinste insecten moet je oppassen want zo werd hij laatst door een kolonie mieren aangevallen die zelfs naar hem toe sprongen en aan zijn handschoenen hingen. Geregeld ook bezoek van teken & bloedzuigers.

Tijdens de vrije tijd die we hebben zitten we lekker op het strand of zijn we ergens aan het vissen. In het hostel worden veel spullen vergeten en achterlaten. Zo ook laatst een gloednieuwe hengel dus die heeft Friso zich toegeeigend.

De vele stranden die hier zijn bieden ook de mogelijkheid tot een mooie Coastal walk van 10 km die wij laatst hebben gelopen. Het geeft schitterende uitzichten en op sommige plekken ontmoet het regenwoud het strand wat erg mooi is en net uit een film lijkt te komen.

Peter en Carien

Fijn dat het allemaal zo loopt. Ook goed dat jullie bij de daklozen de goede snaar met overwicht weten te vinden. Well done!
Op het hoogtepunt vertrekken en nog een mooi stuk australie voor de boeg hebben moet ook verleidelijk zijn.

Christa

Wat is dit weer een mooi en goed verhaal. Weer een ervaring rijker. Heerlijk dat jullie dit allemaal kunnen doen. Geniet er nog lekker van. Het bevalt jullie wel goed daar volgens mij!! Succes nog xx

Cobie

Fijn om te horen dat het allemaal zo soepel verloopt:)
Mooie ervaringen en leuk dat jullie nog een mooie reis naar Cairns in het vooruitzicht hebben.

Liefs xXMamXx

eric

helaas de skype sessie van vanochtend gemist. Ik ben nog steeds in gevecht tegen de jaren en was in de sportschool.
Hoop dat Friso de camera bij het klimmen bij zich heeft, lijkt me gaaf om foto´s uit een ´andere`hoek te nemen.
En vergeet de foto niet op het surfboard!!!

Karin en fam

Hey sweeties, what a wonderful story and experience for both off you, nice to hear from you. Take care and enjoy your stay. Big hugs and kisses from the three off us. xxx

Eugenie

weer een hoop ervaringen. leuk dat jullie ons overal van op de hoogte houden.
geniet ervan !!
hartelijke groeten van de familie Gonen