Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

Koala rescue

Gisteravond hadden we een filmavond in het hostel. Terwijl we rustig de film zaten te kijken, kwam er een jongen binnen gerend met de mededeling dat er een koala op het drukke kruispunt aan het oversteken was en verward en gestrest aan het rondrennen was. We gingen met z´n allen naar buiten om te kijken naar de koala. Iedereen stond een minuut op straat en besloten dat de film toch belangrijker was en gingen vervolgens weer naar binnen. Het kwam in niemand op dat hetniet veiligis dat een koala in dergelijke toestand hier op straat rent. Friso, Eveline en twee andere meiden zijn vervolgens achter de koala aangegaan om te zorgen dat hij niet werd aangereden. Eveline heeft het koala hospital gebeld dat hier in town gevestigd is. Friso en de twee meiden hebben de koala vervolgens de drukke weg afgekregen.

Momenteel is het paarseizoen van de koala´s begonnen. Dus de mannetjes komen overal vandaan op zoek naar een vrouwtje. De desbetreffende koala was een jong mannetje.

Nadat we de koala van de weg af hadden gekregen had hij besloten dat het hem allemaal te veel werd en klom in de eerste de beste boom om daar te gaan slapen. Na enkele minuten arriveerden de vrijwilligers van het koala hospital methet benodigde gereedschap om de koala uit de boom te krijgen. De koala had helemaal geen zin om de boom uit te komen en maakte er vervolgens een spelletje van door van de een naar de andere tak te springen. De reddingsoperatie werd gestaakt, omdat ze hem niet meer gestrest wilden maken dan dat hij al was. Ze besloten om de volgende ochtend terug te komen en te kijken hoe zijn toestand was.

Voor het koala hospital was het al de derde reddingsactie in de week. Ze vertelden ons dat we erg goed hadden gehandeld en de koala hebben gered door hem van de weg af te halen en naar een rustig gebied te krijgen. Een koala mag je niet oppakken want ze kunnen nogal agressief zijn en heel hard bijten en krabben.

Voor nu... deze koala is gered. En zorgt hopelijk voor veel nakomelingen!!

daphna

Wow wat een helden! Goed gedaan. En blijf schrijven, ik lees ze altijd en ze zijn altijd leuk om te lezen :)

Marin

Goed bezig! Jullie stemmen voortaan op de Partij voor de Dieren neem ik aan?!

Julian

Heey super goed dat jullie zo hebben gehandeld !! Xxx

Annemiek

Wat zijn jullie toch weer goed bezig!! Dikke kus

Friso & Eveline

@ Marin
Je bent weer erg grappig!!! haha, breng jij de stem voor ons uit??!
Thnx Juul en Ann!

Eugenie

wat een goede actie !!!

Marten

Koala op het spit aan de BBQ, niet?

Karin

Wat hebben jullie goed gehandeld, tenminste een leven gered. Ga zo door! Enjoy your stay and take care. Big hugs xxx

Roxanne

Nice!! :)

Peter

Als animalcops zouden jullie het goed doen!

eric

Goed gedaan; en daarna de film uitgekeken?