Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

Coffs harbour & Byron bay

Na het afronden van ons werk van 3 maanden in Port was afgelopen maandag de dag aangebroken om verder te gaan met onze reis. We hadden hier gemengde gevoelens bij omdat we een super tijd hebben gehad en een vaste ‘'thuisbasis'' hadden in Australie. Toch hadden we ook heel erg veel zin om door te gaan en nieuwe dingen te gaan zien. Iedereen vond het erg jammer dat we weggingen maar aan alles komt een eind. Onze 1e stop was Coffs Harbour. We hadden hier verschillende verhalen en ervaringen over gehoord dus we waren benieuwd naar hoe wij het zouden ervaren.

Omdat we nu 3 maanden in een hostel hebben gewerkt, en dat was ook nog eens een heel goed hostel die verschillende prijzen heeft gewonnen in de afgelopen jaren , kijken wij nu anders naar hostels omdat we weten hoe het hoort :D. De pick up van de bus was goed en de staff was heel aardig. Toen we bij het hostel aankwamen zag het er heel erg veelbelovend uit. Het was namelijk een hotel/hostel. Er zat een groot restaurant bij met bar en nachtclub. Het hotel gedeelte en alles wat daarbij hoorde zag er heel goed uit maar toen we op het hostelgedeelte aankwamen zag je duidelijk het verschil. Natuurlijk weer hele kleine kamers en de keuken was te vies voor woorden. Het tostiapparaat zat vol met kaas van een jaar, de prullenbakken puilde uit en de wc's waren echt heel erg goor. Gelukkig konden wij ons goed vermaken in de bar & restaurant waar ze ook Meal deals hadden voor $6,50, met bier voor 3,50 in de Happy hours! Wij hoefden ons dus niet in het hostelkeukentje te ergeren!

De mensen die er verbleven waren ook vies en stonken, dus je snapt dat het ontbijt in het hostelkeukentje niet echt smakelijk was!

Coffs harbour was niet echt speciaal, we hebben ons er 1 dag vermaakt en we gingen de dag daarna weer verder dus dat was mooi gepland.

De volgende stop was Byron bay, hier hadden we veel goede verhalen over gehoord. Byron bay is zeker een relaxte plaats maar wel heel erg alternatief. Het zit vol met hippies en zweverige mensen. Het hostel waar we in verbleven was mooi opgezet en direct aan het strand. De hoeveelheid hippies was niet echt ons ding maar dat namen we maar voor lief. Mensen die tot midden in de nacht stoned aan het hoelahoepen zijn en ga zo maar door.

Het weer was even omgeslagen, we gingen voor een grote wandeling naar Cape Byron en naar het meest oostelijke punt van Australie, toen we daar aankwamen was het aan het gieten en onweren.

We waren zeiknat maar het was een mooie wandeling dus dat maakte alles weer goed.

Tijdens de wandeling zijn we nog een aantal waterdragons tegengekomen en op een stonden we bijna omdat ze dus niet opvallen door de schutkleur. Dat was even schrikken :D

We laten alle hippies achter ons en onze volgende stop is Coolangatta!

Word vervolgd...

Marin

Leuk dat jullie weer aan het reizen zijn! Geniet er nog maar van!

Karin

Hey sweeties, nice, a new story on your weblog. Enjoy your stay and take care. Big Hugs from Gerard, Karin and Julian, he's sleeping, he was late at home this morning, 7.00 AM, it's busy at his work, poor him, ha, ha.

Maud

Back on the road !
Leuk voor jullie en leuk voor ons !

Misha

Hee lieverds! weer op naar jullie volgende avonturen! very nice! Eef, ik zal je volgende week weer een mailtje sturen t is er effe een tijdje niet van gekomen maar na dinsdag heb ik weer rust!! ;) Geniet van jullie laatste tijd in het mooie Australie, voordat je het weet ben je weer terug in het gure, koude en saaie Nederland ;) dikke kus en veel liefs

Christa

Leuk om weer even wat van jullie te horen. veel plezier met jullie volgende stap. groetjes

marten

ik wil wel een waterleguaan als souvenier

mineke

leuk je verhaal te horen over je avonturen in de hostel, wanneer denk je in Townsville aan te komen, wij gaan volgend jaar mei weer naar Townsville, heerlijke stad, het is er altijd erg warm, je zit dan in de tropen.
love XXXXX

eugenie

leuk om te horen. nieuwe avonturen,nieuwe verhalren.
veel plezier en goede reis !!

eric

via de mail de foto's van de slang (als een dikke winterdas om de schouders van eveline) en de alligator gezien. Beetje jammer dat die bek is dicht geplakt met tape!