Australia & New Zealand, the adventure of a life time....

See ya Tasmania, Kia ora New Zealand

Kia Ora!

Voor de nederlanders onder ons, Goedendag.

Onze dagen op het eiland Tasmanie zitten er bijna op. Vrijdag de 13e, vliegen we door naar Nieuw Zeeland. Hopen dat we in de lucht blijven;)

Zoals je kunt lezen hebben we onze bushwalk overleefd. We hebben in de korte tijd op Tasmanie erg veel gezien en gedaan. We zijn vanuit de hoofdstad Hobart op pad gegaan. We zijnde natuur in getrokken naar het Mount Field National Park en hebben we wat cultuur opgesnoven in Port Arthur. Dit is een dorp waar de engelse al hun convicts naar toe stuurden. Tasmanie werd ook wel het gevangenen-eiland genoemd. Een plek waar je in die jarenniet heen gestuurd wilde worden.

We hebben een bezoek gebracht aan het Tasmanian Devil Conservation Center.Dit is een quarantine zone waar dedevil ziekte, waaroverwe eerder hebben verteld, nog niet voorkomt.Hier word geprobeerd een gezonde populatie devils in stand te houden, dmv uitwisselings projecten met andere parken waar ook geen ziekte is.

De hostels waar we tot nu toe zijn geweest waren over het algemeen goed. Alleen het tweede hostel in Hobart waar we verbleven was 'crap'. In de kamer hing een bord met de tekst: ' When you leave the room, lock your door. When you enter the room, lock your door.' Dat zegt al erg veel over het soort hostel en het soort mensen. De mensen waren erg vies en raar. Achteraf bleek dat de asielzoekerscentra op Tasmanie overvol zitten en de overheid hen nu in goedkope hostels plaatst. Dit was dus ook het geval in dit hostel. Gelukkig hoefde we hier maar 1 nacht te slapen en gingen we daarna weer terug naar het veilige en gezellige St. Leonards Launceston.

We laten straks het mooie Tasmanie achter en gaan op weg naar Nieuw Zeeland. We zijn beide erg benieuwd naar dit land.

Haere Ra / See ya

Friso & Eveline

Annemiek

Klinkt goed schatjes! Blij dat jullie t zo naar jullie zin hebben! Dikke kus xx

Roland

Wat een mooie foto's hebben jullie weer geplaatst. Geniet nog volop, groetjes

Cobie

Ziet er allemaal prachtig uit. Ben benieuwd naar de verhalen over Nieuw Zeeland.
Have a save flight:)

Love XxMamXx

Els van der Lee

Jeetje wat een ervaring doen jullie op daar! Klinkt heel cool. Nog veel backpackers daar? Goede reis en have fun!
groetjes,
Els

Maud&Rox

Fijn om jullie weer even "live"gehoord te hebben !
Op naar de Hobbits !
Have a save flight !

Kus xxxx
Mam & Rox

Gerard en Karin

Hey sweeties,

Nice to hear from you, we're glad both of you are well.
Beautiful pictures. Big hugs from a cold and raining Nootdorp Gerad en Karin

Eugenie & Asaf

Mooie foto's van het natuurpark ! leuk dat we jullie belevenissen zo kunnen volgen.
goede reis verder
liefs
eugenie

Natascha

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Wat een avontuur!! Echt een geweldige ervaring zal dit zijn. Heel veel plezier samen, maar doe vooral voorzichtig!
Lieve groetjes van mij en de "de Mannen"!!

Sander

Hahaha goed om weer van jullie te horen, aangezien je in een crap hostel hebt overnacht!

Have fun in Nieuw Zeeland en ik kijk weer uit naar nieuwe foto's

Groet,

Sander

Siemon

Hey Friso en Eveline,

Ziet er mooi uit allemaal.

Jammer van dat Crappy Hostel, maar ja zolang er niks gebeurt zoals de film Hostel dan valt het nog mee.

Veel plezier in Nieuw Zeeland.

Gr S

eric

Welkom in Nieuw Zeeland! truien nodig?

pepijn en jessica

he friso en eveline!!
berichtje vanuit lent wat een mooie fotos en leuke verhalen zeg
hier alles goed en zijn jullie in de lucht gebleven met vrijdag de 13e hahaha
hele fijne reis verder nog
doei doei
pepijn en jessica